מיוצר בישראל
שערים חשמליים לחנייה

תמחור דינמי: כל מה שצריך לדעת

ראשית, מה זה "תמחור דינמי"? האמת היא שתמחור דינמי הוא מושג שקיים כבר זמן רב בתעשיות רבות. בקצרה, תמחור דינמי משמעותו שינוי מחיר של מוצר בהתאם לביקוש. דוגמאות לכך ניתן למצוא בתעשיות שונות כמו: מלונאות, תעופה, מוניות ועוד. למשל במקרה של תעופה, ישנם כמה סוגים של תמחור דינמי. הסוג הראשון: מחירים שונים לפי מיקום המושב: מחלקה ראשונה \ עסקים \ תיירים \ מושב עם מרווח רגליים נוסף וכו'. הסוג השני: תמחור דינמי של הכרטיס עצמו לפי היעד, שעת ההמראה והנחיתה, וביקוש. בדיוק מהסיבות האלו, תיירים יכולים לפעמים למצוא מבצע זול ברגע האחרון לפני הטיסה שאחרת הייתה משמעותית יקרה יותר. רעיון דומה עובד בתעשיות אחרות.

לכאורה, נראה ברור שהמודל העסקי הזה ישולב גם בתחום החניונים, אך מסיבות שונות זה לא קורה. כנראה זה לא שולב בשל העובדה שעד לאחרונה תעשיית החניה לא התחדשה מאוד ולא הייתה הטכנולוגיה כדי לתמוך במודל הזה. היה קושי באיסוף נתונים על תנועה בחניון, השילוט בחניון בדרך כלל מבוסס על שלטים סטטיים, עובדה שמקשה על שיקוף מחירי החניה המשתנים ללקוחות.

עם זאת, עם חדשנות טכנולוגית בעולם החניה, זה הזמן לעבור למודל תמחור דינמי!

כיום חניונים רבים מצוידים במצלמות זיהוי לוחית רישוי (LPR) ועם כלי העיבוד של תוכנות כגון BluePT Cloud, אפשר לאסוף ולספק למפעיל החניה דיווח מפורט על זרימת הרכבים בחניון. מפעילי החניון יכולים לראות מתי הביקוש משתנה ולקבל החלטות תמחור בהתבסס על נתונים מדויקים בזמן אמת. בנוסף, בדיוק כמו עם מחירי מקומות הישיבה במטוס, המפעילים יכולים לתמחר מקומות חניה, בכל תא חניה במחיר שונה. לדוגמה, מקום חניה ליד מעלית עשוי לעלות יותר ממקום חניה בקצה הרחוק של החניון.

כיום, גם התקשורת עם הלקוחות קלה מאי פעם.

שלטים דיגיטליים בכניסה וברחבת החניה ניתנים לעדכון מיידי בלחיצת כפתור או אפילו בתזמון מראש באמצעות תוכנת הניהול. מכיוון שמערכת הניהול כולה מבוססת ענן, ניתן לשתף את המידע באופן מיידי עם אפליקציות ואתרים רלוונטיים. בתמחור דינמי של מקומות בתוך החניון, נעשה שימוש במערכת הדרכת חניה פרטנית (IPGS), אשר מזהה את לוחית הרישוי בכל מקום בחניון ומעדכן את השרת בענן באופן רציף.

תמחור דינמי משתלם לא רק למפעילים אלא גם למשתמשי הקצה.

בעבר, לחניונים היה מחיר קבוע, מה שאומר שלקוח לפעמים יצטרך לשלם תעריף חניה של סוף השבוע, ביום שלישי בבוקר! בתמחור דינמי, לקוחות יכולים לשלם את המחיר האמיתי של מקום חניה בהתבסס על הביקוש. זה פותח את האפשרויות למבצע של הרגע האחרון וחניה זולה בשעות מחוץ לשיא. זה גם אומר שאם לקוחות ממהרים להגיע לפגישה, ומוכנים לשלם קצת יותר הם יוכלו לחנות ממש ליד המעלית מבלי שיצטרכו להסתובב בחניון ולחפש חניה פנויה.

עם ה"Business Intelligence" החדש של BluePT, מפעילי החניון יכולים לקבל עדכונים שוטפים והצעות כיצד למקסם את ההכנסות מנכסיהם. צרו איתנו קשר עוד היום כדי ללמוד כיצד תוכלו לשלב תמחור דינמי בחניון שלכם.

שתף את הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

מאמרים חדשים

חניון בית שירה
תיק עבודות

בית שירה – רחובות

מיקום פארק הורוביץ – רחובות לקוח: HI נדל"ן תאריך הקמה 03.2021 בניין משרדים ומסחר על פני שטח של 17,000 מ”ר מעל הקרקע ועוד 11,000 מ”ר

קרא עוד »
מיקום: רחובות תאריך הקמה: 03.2021 חניון ציבורי בתשלום במרכז העיר רחובות מול גן המייסדים.
תיק עבודות

חניון המייסדים

מיקום רחובות תאריך הקמה 03.2021 חניון ציבורי בתשלום במרכז העיר רחובות מול גן המייסדים. חניון אוטומטי לחלוטין וללא כרטיסים.  Share on facebook Share on twitter

קרא עוד »
Eretz Ratz
תיק עבודות

ארץ רץ פתח תקווה

מיקום פתח תקווה תאריך הקמה 08.2019 לקוח ארץ ר.צ. השקעות בע"מ מרכז קניות גדול עם מגוון רחב של חנויות. במרכז אפשר למצוא חנויות כמו אייס,

קרא עוד »
כניסת לקוחות טכנוסו

כניסת לקוחות

בחר באפשרות המתאימה עבורך

רוצה לקבל עוד פרטים על שדרוג החניון וחוויית החניה?
יש להשאיר פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליך.

קטלוג מוצרים

לקבלת הקטלוג אליכם למייל מלאו את הפרטים למטה

קטלוג המוצרים של Technoso